دانش آموزان دهه هشتادی؛

جبهه باطل به دنبال قرار دادن خط باطل خود در فکر دانش‌آموزان است/ دانش‌آموزان فریب نقشه‌ها و حیله شوم دشمن را نخوردند

دانش‌آموزان دختر دهه هشتادی در میز گرد سپاس پیرامون نقشه‌های دشمن برای تسخیر و تحریف افکار نوجوانان و لزوم جهاد تبیین در مقابل دشمن به گفت‌وگو پرداختند.
به گزارش سپاس؛ جمهوری اسلامی در حدود ۴۵ سال که از انقلاب می‌گذرد توانسته از اعماق دریا تا عرصه‌های مختلف فضا را تجربه کند اما در دفاع از دستاوردهای خود ضعیف عمل کرده است. یکی از حوزه‌هایی که جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد در حوزه زنان است که به دلیل آن‌که جمهوری اسلامی نتوانسته از دست آوردهای خود در این حوزه دفاع کند سال گذشته در این زمینه دچار چالش شد.

در صورتی که تا قبل از استقرار جمهوری اسلامی نرخ سواد در همین استان بوشهر ما ۲۵ درصد بود یعنی از هر چهار زن تنها یک نفر سواد داشت. این نتیجه بیش از پنجاه سال حکومت پهلوی در ایران بود. اما پس از انقلاب اسلامی در کمتر از سه دهه آمار سواد زنان در ایران به بالای ۹۵ درصد رسید که این را می‌توان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه زنان دانست.

با این پیشرفت‌ها در حوزه زنان که امروز تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها در حال حاضر از آمار پسران پیشی گرفته است عده‌ای تحت القائات بیگانگان و مزدوران و فریب‌خوردگان داخلی سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران را متهم به ظلم علیه زنان در ۴۴ سال گذشته کردند. در صورتی که حضور زنان در عرصه‌های مختلف علمی ، ورزشی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی هنری و… بیان‌کننده حقیقتی دیگر است و در همه عرصه‌ها مانند آمار سواد که بالا بیان شد با جهش روبرو بوده است.

همین مسئله باعث شد رهبر انقلاب سال گذشته فرمان جهان تبیین را صادر کنند که مردم خود برای دفاع از انقلاب خود دست‌به‌کار شوند و از دست آوردهای آن دفاع کنند. یکی از ضروریات جهاد تبیین همان‌گونه که دشمن نیز برنامه‌ریزی کرده روشنگری در حوزه نوجوانان است.

پایگاه خبری تحلیلی سپاس در همین زمینه در یک میزگرد با حضور دختران نوجوان پیشگام در عرصه جهاد تبیین و دانش به بررسی جوانب مختلف ضرورت و نیازهای جهاد تبیین در قشر دانش آموزان پرداخته است.

پیش‌نیاز جهاد تبیین در جامعه دانش آموزی

یاسمن پورمحمدی دانش‌آموز پیشگام مدرسه عترت و مرضیه چاه کوتاه در این میزگرد در پاسخ به این‌که پیش‌نیاز جهاد تبیین در جامعه دانش‌آموزی چیست بیان کرد: جهاد یعنی تلاش ولی هر تلاشی جهاد نیست. تبیین یعنی روایت و توضیح واقعیت و حقیقت ، مثلاً دفاع مقدس رو می‌توانیم مثال بزنیم و در این خصوص اندیشمندان اسلامی عنوان کرده‌اند که اگر روایت نشود قطعاً دشمن سعی می‌کند آن را روایت کند آن‌هم به‌نحوی‌که خود می‌خواهد.

افزود: به همین دلیل است که جهاد تبیین از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایط و موقعیت فعلی به دانش آموزان و نوجوان‌های با بصیرتی نیازمندیم که جبهه‌ حق و باطل را بتوانند از هم تشخیص دهند و ابهامات و شبهات درون جامعه نوجوانان و دانش آموزان را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان پیشگام مدارس به‌عنوان دانش آموزان تراز انقلاب باید پایه و اساس تشکل‌های دانش‌آموزی را در مدارس قوی‌تر کنند تا بتوانند با هویت خود در میدان مدرسه به تبیین واقعیت و حقیقت بپردازند.

عرصه‌ی فضای مجازی میدانی برای تبیین است

مریم شهابی دانش‌آموز پیشگام هنرستان نورالهدی مروارید دانش در پاسخ به اینکه چرا باید در فضای مجازی به جهاد تبیین پرداخت گفت: فضای مجازی به میزان انقلاب اسلامی حائز اهمیت است و اگر از فضای مجازی غافل شویم یا اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند ، مطمئناً هجمه‌های زیادی به افکار عموم دانش آموزان وارد خواهد شد.

شهابی افزود: هر کس به‌اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور پیدا کنه،  خصوصاً ما نوجوان‌هایی دهه هشتادی ، فضای مجازی میدان مبارزه با رسانه‌های بیگانه است ، امروزه ما دانش آموزان دهه هشتادی با تبیین پرورش و تربیت دانش آموزان مدارس خودمان می‌توانیم موجب امیدآفرینی در جامعه دانش‌آموزی شویم.

جبهه باطل به دنبال قرار دادن خط باطل خود در افکار دانش آموزان است

فاطمه سعادتی زاده دانش‌آموز پیشگام مدرسه فرزانگان  عنوان کرد: ️اگر در مدرسه و جامعه دانش‌آموزی مسائل حاشیه‌ساز بیشتر بعد رسانه‌ای پیدا کند و خط جبهه‌ باطل و رسانه‌های معاند روایت خود را در این فضا در ذهن همه فرو کند و ما از تبیین و روایت مسائل و فعالیت‌های تمدن ساز و دانش‌آموزی انقلابی جا بمانیم افکار عمومی دانش آموزان ما رو به خودش دچار خواهد کرد.

سعادتی زاده عنوان کرد: طبیعتاً اگر که مسائل و موضوعات حاشیه‌ای در جامعه‌ی دانش‌آموزی ترویج داده و گسترده شود ممکن است که افکار عمومی دانش آموزان ما رو به خودش دچار کند و این در تربیت و پرورش عموم دانش آموزان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: به همین دلیل است که جبهه‌ باطل و رسانه‌های بیگانه جامعه‌ تأثیرپذیر را خصوصاً جامعه دانش‌آموزی رو هدف قرارداد و دریغ از اینکه ما اجازه نخواهیم داد که جامعه‌ دانش‌آموزی مورد هدف قرار گیرد.

دهه هشتادی‌ها و دانش‌آموزان  در جنگ روایت‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟

ملیکا سعادت دانش‌آموز پیشگام مدرسه‌ی حضرت فاطمه الزهرا بوشهر در پاسخ به این سؤال عنوان کرد: ما به‌عنوان دانش‌آموزان پیشگام فعالیت‌هایی که درون و بیرون مدرسه انجام می‌دهیم را باید روایت کنیم که اجتماع دانش آموزان انقلابی درون مدارس از روایت شدن جا نمانند.

سعادت افزود: حضور هر یک از دانش آموزان فعال فرهنگی در فضای مجازی باید به‌منظور و منزله‌ جهاد تبیین و روایت صحیح از موفقیت‌ها و بیان صحیح نقص‌ها باشد.

وی بیان کرد: از این پس سعی می‌کنیم که فعالیت‌هایی که به‌صورت تشکیلاتی انجام می‌شود را روایت کنیم و دانش‌آموزانی که به‌طور گمنام ، فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند را به عرصه‌‌ جهاد در فضای مجازی دعوت کنیم. آنچه به‌عنوان شبهه در افکار عموم دانش‌آموز است را رفع و باعث پرورش دانش آموزان در جامعه‌ی اسلامی برای شناخت نقش خود در صحنه ایرانِ همیشه اسلامی پیدا کنند.

برای مقابله و جلوگیری از جنگ نرم و جنگ روایت‌ها چه کاری باید انجام داد؟ 

مبینا خنجر دانش‌آموز دهه هشتادی مدرسه حضرت فاطمه الزهرا بوشهر با اشاره به لزوم مقابله و جلوگیری از غلبه جنگ روایت دشمن عنوان کرد: باید در هر دوره نقشه‌ دشمن را بخوانیم ، دقیقاً مانند جنگ نظامی ، باید مواظب شیوه‌ی جنگ دشمن در فضای مجازی باشیم ، حضرت آقا گفتند باید حواسمان باشد.

دانش‌آموز پیشگام بوشهری عنوان کرد: آن‌ها از هویت ما از موجودیت ما ممکنه استفاده کنند برای حمله در فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای به جهت اینکه به‌ نظام و انقلاب ما حمله و از هویت ما سواستفاده کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان ما از شیوه های دروغ پراکنی و تخریب چهره های محبوب مردمی استفاده می‌کنند ، کم و کاستی‌ها را بزرگ جلوه می‌دهند و تمام سعی خود را می‌کنند تا با سوء استفاده از هویت خودمان به ما ضربه بزنند. ما باید حواسمان باشه مبادا از جهاد تبیین و جنگ روایت در فضای مجازی جا بمانیم.

چرا رسانه های بیگانه جامعه دانش آموزی رو در اغتشاشات اخیر مورد هدف قرار داده است؟ 

زینب جعفری‌پور دانش آموز پیشگام هنرستان رازی با اشاره به تلاش دشمن سوء استفاده از نوجوانان و دانش آموزان در اغتشاشات سال گذشته خاطر نشان کرد: جامعه‌ دانش آموزی انعطاف پذیری بیشتری دارد و شخصیت و هویت شان در حال شکل گیری و کامل شدن است بنابراین متناسب با هویت خود در جمهوری اسلامی ایران نقش خود را پیدا و ایفا می کنند.

جعفری پور بیان کرد: در همین راستا و برای اینکه آینده جمهوری اسلامی را دچار خدشه کنند به دنبال این هستند که نوجوانان کشور را آنگونه که خود می خواهند تربیت کنند و در همین راستا برای به انحراف کشاندن افکار عموم نوجوانان دهه هشتادی ، یک سری نقشه های راهبردی را اجرا کردند که بتوانند به هدف‌ شوم خود برسند.

گرچه در بعضی جاها دشمن موفق شد نقشه خود را عملی کند اما بیشتر نوجوانان دانش آموزان فریب نقشه ها و حیله شوم دشمن را نخوردند و آینده را نیز همین نوجوانان و دانش آموزان آگاه و دوست دار ایران می سازند.

انتهای پیام/