مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر خبر داد:

۴۲۰ ميليارد ریال صرفه جويي در منابع بيمه بيكاري بوشهر

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۵ هزار نفر از زنان خانه دار، ۶۹۰ نفر دانشجو و ۱۹۰ ورزشکار تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند و در بحث صرفه‌جویی مصارف در حوزه بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ بیش از 420 میلیارد ریال صرفه‌جویی داشته باشیم که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه تعهدات این منابع را کنترل می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «راه بوشهر» به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر، بازدرهوا مهم‌ترین هدف سازمان تأمین اجتماعی را حرکت در راستای تدابیر نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمتگزاری به مردم، حفظ و صیانت از پایداری صندوق تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در سال گذشته توانستیم رتبه اول کشوری را در شاخص‌های مختلف کسب نمائیم و با توجه به استقرار سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان، میزان رضایت مردم از کارکنان تأمین اجتماعی استان بوشهر ۹۰ درصد اعلام شد.

وی با بیان اینکه حضور مدیران و کارشناسان بیمه‌ای در میان مردم به عنوان امری مهم است، ادامه داد: کارکنان تأمین اجتماعی استان در این شرایط آب و هوایی با تلاش زیاد این هدف را دنبال می‌نمایند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر با ارائه گزارشی در خصوص جذب بیمه شده در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، عنوان کرد: ۸۰ درصد جمعیت بوشهر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد که این نشان دهنده بیشترین آمار پوشش بیمه‌ای را در مقایسه با کل کشور می‌باشد.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۵ هزار نفر از زنان خانه دار، ۶۹۰ نفر دانشجو و ۱۹۰ ورزشکار تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند و در بحث صرفه‌جویی مصارف در حوزه بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی داشته باشیم که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه تعهدات این منابع را کنترل می‌کنیم.

بازدرهوا با اشاره به کلنگ زنی ساختمان تأمین اجتماعی عسلویه، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ مجوز‌ها پروژه در دست اقدام می‌باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در راه‌اندازی مراکز اقامتی و تسهیلات رفاهی در استان‌های همجوار جهت کارکنان صورت گرفته است اما در بوشهر به‌منظور ارائه خدمات رفاهی در مضیقه هستیم که نیازمند توجه بیشتری است و ضروری است مراکز اقامتی بویژه در شهرستان گناوه که یکی از شهرستان‌های گردشگری است راه‌اندازی شود.

مهرزاد اکبرپور مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: کار فرهنگی باید با ظرأفت و دقت خاص همراه با تکریم و احترام به مخاطب صورت گیرد و تلاش همه مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بر ارائه خدمت درست و به موقع به مردم است.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان خدمت‌رسان به مردم در حوزه بیمه کشور است، گفت: خدمات مختلف بیمه‌ای و درمانی آن باید در قالب جهاد تبیین برای مردم بازگو شود و برنامه‌های عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم در جهت تحول در خدمت‌رسانی به مردم بوده و اجرای برنامه‌های تحولی در استان‌ها به‌طور منظم پایش و نظارت می‌شود.

مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی فرهنگ‌سازی بیمه‌ای را از راهبرد‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: تشکیل جلسات منظم با شرکای اجتماعی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی برای مخاطبان در سه حوزه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری بگیران از جمله راهبرد‌های مهم در دوره مدیریت کنونی سازمان تأمین اجتماعی است که مدیران و رؤسای شعب در استان‌ها باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم می‌باشد، گفت: جذب بیمه‌شدگان جدید در راستای پایداری صندوق بسیار راهبردی بوده و این طرح با قوت در سطح کشور در حال اجرا می‌باشد.

اکبرپور ادامه داد: تعمیم و گسترش بیمه به تمام مردم یک تکلیف قانونی برای سازمان تأمین اجتماعی است و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی نیز یک قدم بزرگ توسط این سازمان برای تحقق این امر قانونی و مهم است.

وی برای حل چالش‌های مدیریت منابع انسانی، گفت: با توجه به بازنشستگی بسیاری از پست‌های مهم مدیریتی در سال آینده، جانشین پروری در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و افراد شایسته، واجد شرایط برای احراز مشاغل کلیدی، انتخاب و پرورش داده شوند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی جلوگیری از فرار بیمه‌ای را نیازمند حسابرسی دفاتر قانونی و همچنین استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی به منظور افزایش بیمه شدگان جدید دانست و افزود: با برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی، توسعه فرهنگ‌سازی و تبیین اهداف سازمان شاخصه‌های مختلف سازمان را به مقامات استانی و شهرستانی و کارفرمایان کارگاه‌ها تشریح تا با افزایش بیمه شدگان بتوان خدمات بیشتری برای مخاطبین جذب نمائید.

پایان پیام/